Marije van der Made is met haar YouTube-kanaal ‘Dit Gebeurt er Als’ in twee jaar een vaste waarde in de Nederlandse video scène geworden. Met haar experimenten op het gebied van health, lifestyle, sport en duurzaamheid/milieu heeft ze een eigen platform weten te creëren dat kijkers inspireert, informeert een entertaint. Binnen anderhalf jaar heeft ze 100.000 abonnees gehaald op Youtube, was ze genomineerd voor Beste Youtuber bij de Beste Social Awards en is ze regelmatig te zien in items van SBS, NOS en BNN/VARA.
Met haar achtergrond als redactielid van Women’s Health Magazine heeft Marije een diepgaande kennis in haar vakgebied, en je kunt van haar verwachten dat ze over de meeste hypes en buzzwords in de categorie heeft nagedacht en er een eigen mening over heeft gevormd.
Marije is geen vlogger. Marije is een moderne creator die verhalen vertelt. Dat is momenteel vooral op YouTube, maar dat kan overal. Haar grootste kracht zit in het overbrengen van (soms heel) complexe boodschappen op een onderhoudende manier. Als er niet om gelachen kan worden gaat niemand kijken, en dan kun je nog zo’n goed verhaal hebben maar dan hoort niemand het. In haar aanpak zit een perfecte blauwdruk voor merken die graag intensiever met hun doelgroepen willen communiceren.
Marije is voor veel uiteenlopende zaken te boeken. Neem vooral contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken!
Mogelijke Talks Marije
Je hoeft geen Bitch te zijn om een Baas te worden
(Bedrijfs-)cultuur en carriere
‘Nice girls don’t get the corner office’ heeft zo’n 10 miljoen exemplaren verkocht. Bullshit, zegt Marije. Openheid, vriendelijkheid en ‘paying it forward’ zijn de elementen van een carrière waarin je precies kunt doen waar je hart ligt en al je doelen halen. En leuker nog: daarna heb je heel veel fijne mensen om je heen verzameld die het je gunnen in plaats van dat je een spoor van vernieling achter je laat. Doe leuk en eerlijk tegen elkaar, kan gewoon. Dat laat Marije aan de hand van een aantal voorbeelden zien, waarna in een aantal oefeningen mensen met hun eigen opvattingen kunnen gaan spelen.
Goed verhaal, lekker K__t
Merkstrategie en communicatie voor merken én creators
Communicatie vanuit een merk bestaat altijd uit drie onderdelen: Wat je publiek wil horen, wat jij wil dat ze horen en dat grijze gebied ertussen waar je fijn samen kunt spelen. Supermegabuzzword ‘Influencer Marketing’ wordt gezien als het ei van Columbus als het gaat om dit grijze gebied: dáár kun je via influencers als merk je verhaal perfect kwijt.
Ja, klopt. Soms. Maar dan zijn er wel een paar dingen waar je heel goed op moet letten en rekening mee dient te houden. In deze ‘Influencer Marketing 101’- talk loopt Marije door wat do’s en don’ts en krijg je een checklist mee waarna je zelf scherper en beter kunt communiceren met je publiek.